duminică, 10 august 2008

ca sa vezi...

# 1. în parc, o ţigancă mamă către o ţigancă fiică: "ţi-am zis fă să nu-ţi iei fustă, acu o să ţi să vadă curu' cînd te dai pă tobogan".


# 2. la mec, o vÎnzătoare trebuia să-mi dea un rest de patruj dă mii. îmi dă un pumn de monede şi zice: "uitaţi aici restul dumneavoastră de patru lei". peste ceva timp, i-am scos din buzunar şi i-am pus pe birou. erau doar treij dă mii. furt nene. i-am ţinut minte faţa. data viitoare cand ma duc la ea, o să număr restul acolo şi o să-i fac un scandal monstru. monstru marin.

# 3. stateam pe scaun în metrou şi citeam o carte. se aşează lîngă mine o tanti de vreo 40-50 de ani, tunsă foarte scurt, cu nas de elf şi cu geantă roz. la un moment dat mă întreabă: "ce carte citiţi?". wtf?, îmi spusei eu în minte. ce-o vrea şi entitatea asta?

i-am arătat coperta cu un gest indiferent. pe urmă m-a întrebat de cine e scrisă. i-am zis că nu ştiu. chiar nu ştiam. cînd citesc o carte, nu ma uit la autor încercînd să-i reţin numele, pentru ca ulterior să am ce înşira cînd stau de vorbă cu oamenii citiţi. pe urma n-a mai zis nimic. mă aşteptam la o continuare gen: "noi sîntem de la firma bla bla bla, va oferim discount, bla bla bla, comecializăm doar produse de top, bla bla bla, clienţii noştri sunt foarte mulţumiţi, bla bla bla.

care a fost scopul întrebării? cum ar fi trebuit să sune un răspuns potrivit? vroia doar să vadă lîngă ce fel de om stă? don't judge a book by it's reader. sau invers.


nu va zic despre ce carte e vorba. nu mi-e nici ruşine, nici frică şi nici lene. nu are importanţă să ştiţi, la fel cum nu avea importanţă nici pentru femeia aia.

Niciun comentariu: